fbpx

Hold træning & personlig træning med Newton Fitness 

For at deltage møder du bare op til det hold du vil prøve. Alle prøve timer er Gratis

Ændringer ved hold træning Pga COVID-19:  Vi overholder naturligvis de til enhver tid gældende regler. 

Det praktiske:

Al træning foregår i Hobro Idrætscenter, det betyder at vi har adgang til omklædning & bad. Det er en fordel at være iført tøj som du kan bevæge dig frit i.

Du bliver medlem af Newton Fitness ved at tilmelde dig på knappen til højre. Dette er et abonnement som løber til du opsiger det, OBS Uden binding eller oprettelsesgebyrer

For at booke en plads på en hold træning, skal du klikke på linket ud for den trænings form du vil deltage i. Men du er også meget velkommen til bare at kikke forbi, vi har altid plads til en mere.

Du kan se mere om alt det du kan opleve i Hobro idrætscenter lige her

newton fitness hold træning

Du kan også altid ringe på tlf:30263386 eller sende os en mail: info@newtonfitness.dk

Hos os kan du vælge mellem 3 forskellige træninger, med et Abonnement har du adgang til alle træningshold. Prisen er 149 DKK pr måned, Gratis oprettelse og ingen binding. Her under er de beskrevet, men er du i tvivl vil vi altid gerne råde dig.

KettleCross: Midlertidigt aflyst

Grundet manglende deltagere i efteråret er træningen på pause indtil videre. Ønsker du at deltage når vi starter op igen er du velkommen til at kontakte os. Træningsformen til dig som gerne vil have noget for den investerede tid:

Book din plads på holdet

 

  • Fedtforbrænding
  • Kondition
  • Styrke
  • Muskeltoning
Læs mere om træningen her

Denne form for træning er den ultimative trænings time, hvor fysiske resultater ses hurtigt. Alle kan med stor fordel implementere KettleCross i deres træning. Deltagerne er stort set en ligelig fordeling af mænd og kvinder, og der er naturligvis også plads til begyndere, for selvom vi træner sammen, er det dig vælger vægten.

Fedtforbrænding & Kondition:

Tempoet i timen er varierende, og der bliver skiftet muskelgrupper og indlagt øvelser, hvor du skal op og ramme en høj puls flere gange. Det er konditionsmæssigt en hård måde at træne på, og derfor er der et stort udbytte at hente netop for konditionen.
Man forbrænder (estimeret) 600-1000 kalorier på en træning, så det er jo også værd at tage med!

Styrke:

I timen er der også lagt styrkemomenter ind med både kettlebells og egen kropsvægt. Det er også her, at du får mulighed for at ramme din maksimale belastning rent styrkemæssigt. Derudover arbejder man med muskeludholdenhed og i særdeleshed ens core muskulatur. træningen af den styrker både din holdning og mange af de muskler, som ikke bliver direkte trænet ved andre sportsgrene og discipliner. Mange af øvelserne med kettlebells er flerledsøvelser og aktiverer dermed hele kroppen.

Muskeltoning:

I løbet af timen har du næsten hele tiden en kettlebell i hånden, som du skal bringe i bevægelse. Dine muskler er altså belastet konstant på den ene eller anden måde, og der er indlagt momenter i timen, hvor der køres relativt få gentagelser med stor belastning. Det medvirker til, at din muskelmasse forøges, og at du bliver stærkere.

Indian Clubs: Trænings tid Mandag kl 18:30

Det er en træningsform, hvor følgende er i fokus:

Book din plads på holdet

∙ Øget kropsbevidsthed
∙ Balance
∙ Udholdenhed
∙ Et friere åndedræt
∙ Mere nærvær
∙ Koncentrationsevne
∙ Styrke

Læs mere om træningen her

Newton Fitness Clubs træning:

Beskrives som ”Styrke i bevægelse” Alle kan være med, om du er nybegynder eller øvede. Clubs holdet byder på en rolig men intensiv træningsform, der arbejder ud fra kroppens naturlige holdning og derved giver dig større bevidsthed om din krop. Clubs træningen forebygger problemer, genoptræner og styrker især nakken, skuldre og lænd.

For alle:

Newton Fitness Clubs er for alle, der har lyst til koncentreret træning på gulv. Vi arbejder med stræk af stramme muskelgrupper og styrke/ stabilitetstræning af svage muskelgrupper. Den gode vejrtrækning og naturlig bevægelse er en del af alle øvelser. Clubs er kendt for at minimere muskulært ubehag forårsaget af arbejde og sport.

Pausen & nærheden:

Newton Fitness Clubs er den pause, som vi ofte glemmer at tage i en fortravlet hverdag. Pausen hvor vi gennem bevægelse og koncentration øver os på at være til, lige nu. Det vedvarende fokus på bevægelse og åndedræt kan frembringe en tilstand af meditation i bevægelse.

Helheden:

Ved udførslen af Clubs træning dannes der meget varme i kroppen og det hjælper til at udskille affaldsstoffer. Vi arbejder med statiske øvelser, glidende overgange og dybe stræk for derigennem at skabe harmoni mellem krop, sind og bevidsthed. Hvor bevægelserne kan kædes sammen med hinanden og synkroniseres med åndedrættet.

Macebells hold træning

Macebells træningen ligge lige midt mellm de andre 2 træningsformer vi har:             Vi har desværre ingen hold Pt. Træn selv hjemme med Macebells

 

  • Styrke
  • Balance
  • Kondition
  • Muskeltoning
Læs mere om træningen her

Macebells:

Vi forhandler Macebells af stål. Som de eneste i Danmark tilbyder vi også undervisning i Macebell træningen.

Træningen:

Pt udbyder vi træningen som en intro ved køb af Macebells eller ved personlig træning. Vi arbejder på at kunne tilbyde reel hold træning i den nærmeste fremtid.

Hold træning & personlig træning med Newton Fitness i Hobro

Fitness, yoga, pilates, bike og Crossfit. Der er mange muligheder for at holde sig fysisk aktiv i Hobro. Hvad enten du er til hold træninger, en tur rundt i Fitness centeret på egen hånd er der meget at vælge mellem. Fysisk træning kan puttes i 3 kategorier: Bevægelse, bevarende eller udvidende. Konditions fokuseret træning og styrke træning. Hos Newton Fitness koncentrerer vi os primært om bevægelses træning med Indian Clubs som redskab. Herfra kan vi genoptræne, forebygge skader eller øge dine præstationer i andre trænings former og sportsgrene. Vi udbyder også en hold træning med Kettlebells, vi kalder det for KettleCross og er en kombination af kettlebell træning og øvelser med kropsvægt. Her får du pulsen op i en god kombinations af konditions og styrke træning.