fbpx
+4530263386 info@newtonfitness.dk

Værd at vide inden du starter med at bruge Newton Fitness Online Træning

Her på siden vil vi gennemgå alt det som der normalt vil blive sagt til en workshop eller en hold træning som er værd at vide før du starter med at træne på egen hånd. Tips og triks, og selvfølgelig noget om sikkerhed, både din og andres

 

 

Sikkerhed for dig og dine

Pas godt på dig selv og dine omgivelser når du træner med Indian Clubs. Det er dit ansvar at ingen kommer til skade

Træningen er ganske ufarlig, men kun så længe at dine Clubs ikke rører ved noget, så du skal være særligt opmærksom på dine omgivelser.

Sikkerhed for dig og dine

Pas godt på dig selv og dine omgivelser når du træner med Indian Clubs. Det er dit ansvar at ingen kommer til skade

Træningen er ganske ufarlig, men kun så længe at dine Clubs ikke rører ved noget, så du skal være særligt opmærksom på dine omgivelser.

Sikkerhed for dig og dine

Pas godt på dig selv og dine omgivelser når du træner med Indian Clubs. Det er dit ansvar at ingen kommer til skade

Træningen er ganske ufarlig, men kun så længe at dine Clubs ikke rører ved noget, så du skal være særligt opmærksom på dine omgivelser.

Sikkerheds tjek før du begynder din træning:

Start med at tjekke om der er tilstrækkeligt plads omkring dig inden du begynder din træning. 

sikkerheds tjek 1
sikkerheds tjek 2

Sikkerhed for dig selv, et par spørgsmål der er værd at vide svarene på inden du begynder at træne

Inden du begynder din træning er det værd at vide om det er sikkert for dig. Har du en eller flere sygdomme som kan få negativ betydning for dig i forbindelse med øget bevægelse?

Går du i gang med at træne på grund af en lidelse i bevægeapparatet? Har du talt med din læge og fået et OK med herfra?

Har du talt med din fysioterapeut eller en instruktør fra Newton Fitness om din situation før du begynder at træne?

Værd at vide om greb og start positioner

Ved træning med Indian Clubs bruges forskellige greb, for at alle forstår hvad det præcist er der skal bruges under træningen har de navne.

Det samme gør sig gældende for de start/stop positioner der bruges under træningen.

Det er ikke sikkert at du kommer til at kunne huske alt dette udenad, men bare du har styr på det mest basale & sikkerheden naturligvis.

Start position 1 med sabelgreb
Start position 2 med hammergreb
Start position 3 med hammergreb
Start position 4

Værd at vide for at få en god start med Indian Clubs træningen

  • Sikkerhed, det kan ikke siges nok, pas på dig og dine omgivelser. Inden du begynder at træne med Indian Clubs skal du altid udføre et sikkerheds tjek.
  • Alle øvelser du ser her på Newton Fitness er vist og beskrevet, som de skal laves ved fuld funktion.
  • Du skal selvfølgelig lave dem så godt du kan, med den mobilitet, koordination og styrke du har lige nu.
  • Det betyder måske at du ikke kan lave øvelserne, som de er vist og beskrevet lige nu. Men det er hensigten at du skal arbejde med øvelserne, til du kan lave dem rigtigt.
  • Der er mange måder at træne med Indian Clubs på. Vi benytter os af flere af disse metoder. Men er du ny til træningen anbefaler vi at du tæller  antal repetitioner. Vi anbefaler 20 af hver øvelse
  • Der er normalt ikke smerte forbundet med træningen, men du skal være opmærksom på at du kan blive øm i muskler og led.
  • Ligeledes kan du opleve at blive svimmel. Dette sker af og til for folk som har muskel infiltrationer i nakken
  • Du skal følge anvisningerne ved hver øvelse.
  • Hvis du er i tvivl om dit helbred kan klare træningen, bør du konsultere din læge, eller en fysioterapeut før du påbegynder træningen.

God Træning

Bløde skift mellem træningsprogrammerne

Følger du et fast træningsprogram som eksempelvis “Skulder genoptræning 1 ” kan du med fordel lave bløde skift til næste trin. Du kan f.eks lave en runde af “skulder genoptræning 2 ” som opvarmning til “Skulder skadeforebyggelse 1”

Der er heller ikke nogen skam i at skulle tage et skridt tilbage i processen, det er faktisk ganske naturligt. Du skal kun lave den træning din krop kan nå at restituere fra igen.

 

Er du i en genoptræningsproces?

Laver du andet træning i forbindelse med en genoptræningsproces? Så er det vores anbefaling at du holder en pause fra den anden aktivitet, til du har styr på hvordan din krop reagerer på Newton Fitness træningen.

Genoptræning med Newton Fitness tæller hurtigt 300-400 repetitioner på en enkelt trænings dag. Det er hådt kost for en krop i smerte og som måske ikke er vant til bevægelse i dette omfang. Derfor er restituation mellem træning dagene afgørende for et godt resultat. Hvis du laver anden trænings aktivitet får du ikke den ro og hvile som dine muskler og led har behov for. 

Sikkerhed for dig selv og andre

  • Inden du begynder at træne med Indian Clubs skal du altid udføre et sikkerheds tjek.
  • Du skal sikre dig at der er rigelig med plads omkring og over dig.
  • Du skal være særlig opmærksom på andre mennesker og eventuelle dyr i lokalet.
  • Alle øvelser er vist og beskrevet, som de skal laves ved fuld funktion.
  • Du skal selvfølgelig lave dem så godt du kan, med den mobilitet du har lige nu.
  • Så du kan måske ikke lave øvelserne, som de er vist og beskrevet lige nu, men det er hensigten at du skal arbejde med øvelserne, til du kan lave dem rigtigt og det antal repetitioner der er beskrevet ved hver øvelse.
  • Der er normalt ikke smerte forbundet med træningen, men du skal være opmærksom på at du kan blive øm i muskler og led.
  • Ligeledes kan du opleve at blive svimmel.
  • Du skal følge anvisningerne ved hver øvelse.
  • Hvis du er i tvivl om dit helbred kan klare træningen, bør du konsultere din læge, eller en fysioterapeut før du påbegynder træningen.

God Træning

Abonnementer og personlige møder

Vi anbefaler altid, hvis det er muligt at mødes personligt til en opstarts samtale for at du får det maksimale udbytte af træningen. Ved valg af abonnementer som inkluderer leje af Newton Fitness Indian Clubs er leveringen gratis                      ( Returnering af lejet udstyr sker for lejers regning gennem returportalen er prisen fast 40 DKK)

Vi har ingen bindingsperioder eller gebyrer

Abonnementer fornyes automatisk hver 30 dag indtil de opsiges skriftligt (Leje af udstyr fortsætter til det er returneret til Newton Fitness ApS)

Opstarts samtale & Screening      249 DKK

M

Online træning

M

Hold træning

N

1:1 Coaching

Personlig træning 495 DKK

Pr træning

M

Online træning

M

Hold træning

N

1:1 Coaching

Online træning Inklusiv Indian Clubs Leje 249 DKK

Månedspris

N

Online Træning

M

Hold træning

M

1:1 coaching

Fri Hold Træning 149 DKK

Månedspris

M

Online træning

N

Hold træning

M

1:1 coaching

Online Træning & Holdtræning     250 DKK

Månedspris

N

Online træning

N

Hold Træning

M

1:1 coaching

Online træning Med Indian Clubs & Holdtræning        350 DKK

Månedspris

N

Online træning

N

Hold Træning

M

1:1 coaching

Leje af Indian Clubs: Valgfri størrelse          100 DKK

Månedspris

M

Online træning

M

Hold træning

M

1:1 coaching

Webshop
[et_pb_shop type=”best_selling” posts_number=”4″ _builder_version=”4.4.6″][/et_pb_shop]