fbpx

“Vi er ikke fysioterapeuter, men trænere. Faktisk er vi præcis det som fysioterapien var for 50-200 år siden: Trænere, Coaches, vejledere i brugen af bevægelse som medicin/smerte lindring og genoptræning.”

Newton Fitness

Vi udvikler, producerer & sælger Indian Clubs

Newton Fitness: Instruktør uddannelse

Vil du formidle Brugen af Indian Clubs? Vælg mellem holdtræner eller behandler

Newton Fitness Webshop

Dansk design & Kvalitet

Fysioterapi eller træning?

Historisk set blot 50 år tilbage i tiden var dette et meget mærkeligt spørgsmål, men som moderne fysioterapi har udviklet sig er det blevet ret relevant.

Newton Fitness er en videns virksomhed som beskæftiger sig med træning. Vi er ikke fysioterapeuter, men trænere. Faktisk er vi præcis det som fysioterapien var for 100-200 år siden: Trænere, Coaches, vejledere i brugen af bevægelse som medicin/smerte lindring og genoptræning.

 

Newton Fitness trænings strategi

Fundamentet skal være i orden og er efter vores overbevisning, det vigtigste der findes. Grund træning / Basal træning er forudsætningen for at sports specifik træning giver mening. Træning bør ses ud fra et yin & yang synspunkt, der skal skabes balance mellem de følgende punkter!

 

  • Aktivitet & Hvile/restitution
  • Tung vægts træning & let vægts træning
  • Muskelstyrkeforholdet omkring leddene
  • Basis træning & Sport specifik træning
  • Mobilitet-Stabilitet-Styrke

Newton Fitness Genoptræning, forebyggelse af skader eller Præstationsfremmende træning

Ud fra dit specifikke behov sammensætter vi en træningsplan, som har til formål at hjælpe dig mod dit mål på den mest effektive måde.

  • Vi udvælger de rette øvelser for dig
  • Vi fastsætter træningsmængden
  • Vi finder den rette vægt belastning.

Med Newton Fitness træningen vil metoderne altid være de samme og vi søger altid optimal led & muskelfunktion. For at nå dit mål, så handler det om skalering og dosering på alle parametre.

Genoptræning:

Der tager udgangspunkt i din nuværende bevægelighed, styrke og smerte situation.

Ethvert forløb starter altid med en samtale hvor vi sammen afstemmer forventninger til træningen, hvilke resultater du kan forvente samt tidshorisont. På den måde kan du være helt tryk ved at påbegynde din genoptræning.  En genoptræning som tager udgangspunkt i dig, med bevægemønstre som er nedskaleret til dig, med lav vægt belastning udført med lav intensitet og kraft udvikling. Dette er fundamentet for en succesfuld genoptræning.

Fitness Plakaten Øvelse 1.

Kom i gang med at bruge Newton Fitness træningen allerede i dag. Disse 4 simple øvelser hjælper dig godt i gang

Fitness Plakaten Øvelse 2

Brug øvelserne her som opvarmning til din træning i Fitness centeret eller i Crossfit boxen

Fitness Plakaten Øvelse 3

Start stille ud og arbejd dig op mod 20 gentagelser af hver øvelse. Mærk forskellen ved bedre opvarmning

Fitness Plakaten Øvelse 4.

Du har sikkert allerede masser af hård træning på programmet. Din krop vil takke dig for denne bløde træning. Husk at restitution og kost er nøglen til de gode resultater

Forebyggelse af skader:

Sker ved brug af højere vægt end ved genoptræning, men lavere vægt end ved Præstations fremmende forløb. Vi bruger øvelser der udfordrer maksimal bevægelse af leddene. Skaber eller genskaber dine leds fulde/naturlige mobilitet, middel intensitet, vægt belastning og kraft udvikling.

Præstations fremmende:

Høj vægt og høj intensitet er nøglen til at præstere bedre. Her er det ikke unormalt med 1000 gentagelser på et træningspas. Maksimal udnyttelse af leddenes bevægelighed og muskelstyrke. Her er Mobilitet- stabilitet & styrke på allerhøjeste niveau. Opnå styrke i bevægelse som du aldrig har været i stand til.

For langt de fleste mennesker er evnen til at løfte et meget tungt objekt én gang, tæt på ubrugeligt. Hvorimod evnen til at kunne bevæge sig frit og skabe stor styrke i yderpositioner, et højt antal gange er utrolig vigtigt.

Hvad siger vores kunder om os?

Kunde udtalelser

Det er den moderne form for genoptræning og styrke af skulder. Da jeg selv er håndboldspiller har det hjulpet mig meget, mht styrke og hastighed af skud afvikling. Det er en fantastisk måde at træne sine skuldre.

Frederik Bjerre

U18 Håndboldspiller , Mors/Thy Håndbold

Min skulder er så god som ny igen. Jeg har kørt det sidste trænings program, som ligger inde på hjemmesiden, i 14 dage nu. Jeg tænker at holde for denne gang. Tusinde tak for jeres hjælp. Det reddede min skulder fra en operation. 👍👍😊 Så jeg er glad for at have valgt jer.

Jonna Dahl

Første gang jeg prøvede Indian Clubs træningen, tænkte jeg at det var noget pjat. MEN Jeg har alligevel trænet med på holdet i 2 År. Jeg kan bedre bevæge mig og jeg har ikke de gener,som jeg og andre normalt vil få af kontor arbejdet. Jeg kan varmt anbefale andre at prøve det.

Ilse Smed

Bogholder, Wiegaarden media